
Lietuva – Katarsis su „Tavo akys“
Šis kūrinys – tai emocionalus ir atmosferinis kompozicija, kuri apjungia lietuvišką folklorą ir šiuolaikinius ambientinius bei post-rock muzikos elementus. Daina pasakoja apie meilės gilumą ir sudėtingumą, įkvepia klausytojus per subtilų ir nuoseklų muzikos vystymąsi, kuris sukelia jausmų sprogimą pabaigoje.Grupė Katarsis žinomi dėl savo unikalios skambesio ir gebėjimo įtraukti klausytojus į jų pasaulį, o „Tavo akys“ yra puikus to pavyzdys. Sceninis pasirodymas - kruopščiai apgalvotas – grupė pristatysi pasirodymą, kuriame išsiskirs subtilūs šviesos efektai, projekcijos ir minimalistinė scenografija, atspindinti tiek gamtos motyvus, tiek žmogaus emocijų kelią. Tikėtina, kad pasirodymas žavės ne tik dėl muzikos, bet ir dėl vizualinės patirties, kuri taps svarbia dalimi dainos prasmės perteikime.Katarsis nesiekia būti masiniu pasirodymu, tačiau jų kūrinys gali užmegzti ryšį su komisija ir emocionaliais žiūrovais, kurie vertina gilų, bet lėtai atsiskleidžiantį pasirodymą. Nors pergalės šansai vertinami kukliai, tačiau galimybės patekti į finalą yra labai realios. Manau, kad mūsiškių pasirodymą tikrai išvysime ir šeštadienio vakarą. Palinkėsiu sėkmės. Jeigu ji bus, tuomet Lietuva gali patekti ir į dešimtumą. Manau, kad finišuoti pirmąjame penketuke šansų nėra.
Švedija – KAJ su „Bara Bada Bastu“
KAJ yra išskirtinis humoristinis trio, kurį sudaro trys Suomijos švedų kilmės atlikėja. Jų daina „Bara Bada Bastu“ – ne tik šmaikštus kūrinys apie pirtį, bet ir sąmoningai išlaikytas regioninės tapatybės pareiškimas. Dainoje naudojamas Vörå dialektas – švedų kalbos atmaina, kuri vartojama šiaurės Suomijos švedakalbių bendruomenėje. Ši kalbinė ir kultūrinė savastis jau savaime padaro pasirodymą išskirtinį – dar niekada „Eurovizijos“ scenoje nebuvo skambėjusi tokia kalba.Sceninis sprendimas taip pat įspūdingas: pasirodyme įrengta medinė pirtis, iš kurios virsta garai, ją supa eglės, o atlikėjai pasirodo su rankšluosčiais, flaneliniais marškiniais ir komiška choreografija. Nors iš pirmo žvilgsnio tai gali pasirodyti kaip lengvas pokštas, iš tiesų KAJ sėkmingai balansuoja tarp humoro, šiaurietiškos folkloro estetikos ir profesionaliai sustyguoto šou. Daina tapo tikru hitu socialiniuose tinkluose ir „Spotify“, o žiūrovai vertina jos autentiškumą ir gaivų požiūrį į „Eurovizijos“ formatą. Švedijos šansai laimėti – didžiausi, nes ši daina išsiskiria tiek forma, tiek turiniu ir stipriai rezonuoja su publika.
Austrija – JJ su „Wasted Love“
Johannes Pietsch yra unikalus balsas šių metų konkurse – jaunas kontratenoras, kurio vokaliniai gebėjimai leidžia jam dainuoti neįprasto aukščio tonais, artimais operiniams. Jo daina „Wasted Love“ iš pradžių pristatoma kaip lėta, jautri baladė, tačiau palaipsniui virsta moderniu kūriniu su elektroniniais EDM elementais, sukuriant emocinį „build-up“, kuris įtraukia klausytoją į dainos dramatišką siužetą. Tai istorija apie meilę, kuri baigėsi prieš jos pradžią – apie vilčių žlugimą, emocinį atotrūkį ir neišsipildžiusias svajones.Pasirodymas žada būti vienas iš įsimintiniausių: planuojama naudoti lietaus efektą scenoje, vandens projekcijas ir simbolinį laivelį, kuris svyruoja ant „emocinio vandenyno“. Tokie vizualūs motyvai glaudžiai susiję su dainos lyrika. JJ ne tik dainuoja, bet ir kuria stiprų teatrinį momentą – tai nėra tik koncertas, bet beveik mini spektaklis. Be to, jo išskirtinis vokalas yra tikra retenybė popmuzikos scenoje. Austrija antrą kartą per pastarąjį dešimtmetį turi labai realią galimybę laimėti, nes JJ pasirodymas jungia aukštą meninę kokybę, emociją ir sceninį unikalumą.
Prancūzija – Louane su „Maman“
Louane – viena žinomiausių jaunosios kartos Prancūzijos atlikėjų – šiemet į sceną žengia su ypač asmeniška daina „Maman“. Tai jautri, minimalistinė baladė, kurią ji parašė savo anapilin išėjusiai motinai. Nors pati Louane išgarsėjo per televizijos muzikinius šou ir vaidmenį filme „La Famille Bélier“, šis pasirodymas atskleidžia kur kas brandesnę ir pažeidžiamesnę jos pusę. Daina atliekama vien prancūzų kalba, išlaikant klasikinius chanson tradicijos bruožus – subtilų skambesį, lyrizmą ir gilų emocinį turinį.Scenoje Louane pasirodo viena, be choreografijos ar perteklinių efektų. Akcentas – šviesa, šešėliai ir jos veidas stambiu planu, išreiškiantis visą vidinę audrą. Tai priešingybė daugeliui šių metų dainų – ji renkasi intymumą ir ramybę, kuri gali būti labai paveiki, ypač komisijai. Prancūzija jau ne vienerius metus išlaiko aukštą meninį standartą „Eurovizijoje“, o Louane pasirodymas yra viena stipriausių klasikinių baladžių šiemet. Jos galimybės laimėti yra didelės, ypač jei žiūrovai įvertins nuoširdumą ir subtilų atlikimą.
Izraelis - Yuval Raphael su „New Day Will Rise“
Atlikėja, išgyvenusi 2023 m. spalio 7 d. Hamas išpuolį Izraelyje, šiuo kūriniu siekia perteikti viltį ir atsparumą. Dainos tekstas, parašytas Keren Peles, apima anglų, hebrajų ir prancūzų kalbas, o jos žodžiai įkvėpti biblinio posakio „Many waters cannot quench love“ („Daug vandens negali užgesinti meilės“) . Scenoje Yuval Raphael pasirodys su 5,5 metrų aukščio sietynu, simbolizuojančiu Theodoro Herzlio, sionizmo judėjimo pradininko, 1901 m. nuotrauką, kurioje jis stebi Reino upę iš viešbučio balkono Bazelyje . Šis sceninis sprendimas siekia sukurti gilią emocinę atmosferą ir pabrėžti Izraelio istoriją. Nepaisant politinių ir saugumo iššūkių, dainos muzikalumas ir atlikėjos asmeninė istorija suteikia Izraeliui galimybę pasiekti aukštas vietas konkurse. Prognozuoju, kad Izraelis gali finišuoti pirmąjame trejetuke, nors ir susiduria su iššūkiais dėl dalies žiūrovų ir komisijų reakcijų.
Albanija – Shkodra Elektronike su „Zjerm“
Duetas siūlo labai įdomų kūrinį – „Zjerm“, kuriame jungiasi elektroninė šokių muzika su folklorinėmis melodijomis iš Škoderio regiono. Duetą sudaro Kolë Laca (prodiuseris) ir Beatriçe Gjergji (vokalistė), abu gimę Albanijoje, bet užaugę Italijoje – jų muzikoje jaučiamas stiprus migracinės patirties atspindys. Kūrinio žanras apibūdinamas kaip „Post Immigrant Pop“ – tai modernizuotas tautinės muzikos traktavimas, skirtas jaunai, globaliai auditorijai.Scenoje dainą lydi tamsios raudonos spalvos, pulsuojanti šviesa ir choreografiniai fragmentai, primenantys liaudies šokius. Daina sulaukė palankaus kritikų vertinimo dėl kūrybiškumo ir identiteto išlaikymo. Nors Albanija nelaikoma favorite laimėti – šiuo metu jų šansai vertinami apie 7 % – jie vis tiek gali užimti aukštą vietą ir likti atmintyje kaip vienas meniškai įdomiausių pasirodymų.