BEST PICTURE
Jau seniai joks filmas nebuvo toks didelis favoritas laimėti Oskarą, taip pat nusinešęs pagrindinius kino apdovanojimus. Oppenheimer laimėjo metų filmo nominaciją Golden Globes, Critics Choice, Screen Actors Guild, Directors Guild, Producers Guild, and British Academy apdovanojimuose. Beveik vieną milijardą dolerių uždirbęs Christopher Nolan šedevras dar ne kartą bus minimas ir kitose kategorijose, tačiau labiausiai neabejoju, kad Opennheimer taps metų filmu.
BEST DIRECTOR
Laba dažnai pasitaiko, jog metų filmo nominacija nebūtinai atneša sėkmę jo režisieriui. Tiesa, šiais metais viskas tūrėtų dėliotis kitaip, nes metų režisieriaus apdovanojimą turėtų susižerti Christopher Nolan. Žmogus, ant kurio pečių jau pastaruosius 20 metų guli visa mainstream’inio Holivudo našta sukurti kažką originalaus. Didžiąja dalimi, visa Oppenheimer juostos sėkmė yra būtent susijusi su šio režisieriaus reputacija.
BEST ACTRESS
Šioje kategorijoje gali būti staigmenų. Ilgą laiką pirmavusi Emma Stone greičiausiai užleido savo pozicijas Lily Gladstone, kuri laimėjo SAG Awards apdovanojimą už savo vaidmenį filme Killers Of The Flower Moon. Jei Gladstone pavyktų laimėti Oskarą, ji taptų pirmąja indėnų kraujo turinčia aktore, laimėjusią šį prestižinį apdovanojimą. Tai taip pat gali labai smarkiai įtakoti balsavimo rezultatą
BEST ACTOR
Nors Paul Giamatti laimėjo Critics Choice apdovanojimą šioje kategorijoje, Oskarą už geriausio aktoriaus rolę greičiausiai gaus Cillian Murphy už savo vaidmenį Opennheimer juostoje. Aktorius taip pat buvo išrinktas geriausiu SAG ir BAFTA apdovanojimuose, kas taip pat smarkiai indikuoja jo pergalę Oskaruose.
BEST SUPPORTING ACTRESS
Šioje kategorijoje viskas labai aišku. Da’Vine Joy Randolph laimėjo visus įmanomus apdovanojimus (SAG, Critics Choice, BAFTA, Golden Globe) ir yra tvirčiausia pretendentė pasiimti Oskarą už savo antraplanį vaidmenį filme The Holdovers.
BEST SUPPORTING ACTOR
Panašus scenarijus nusimato ir geriausio antraplanio aktoriaus kategorijoje, kur visi laurai ir Oskaras turėtų atitekti Robert Downey Jr., kuris taip pat rieda nesustabdomu Opennheimer traukiniu. Downey turėjo rimtų konkurentų šioje kategorijoje ( Robert De Niro, Ryan Gosling, Mark Ruffalo), tačiau jo laimėti Golden Globe, Bafta ir SAG apdovanojimai indikuoja, kad jis taps nugalėtoju.
BEST ORIGINAL SCREENPLAY
Atrodo, kad viskas dėliojasi taip, jog apdovanojimą už geriausią originalų scenarijų nugvelbs prancūzų juosta Anatomy of a Fall. Kanuose laimėtas prestižinis Palme d’Or apdovanojimas privertė į šią juostą atidžiau pasižiūrėti ir Amerikos auditoriją, kuri šiam filmui Oskaruose skyrė net penkias nominacijas.
BEST ADAPTED SCREENPLAY
Ilgą laiką buvo sunku įsivaizduoti, kad šioje kategorijoje nelaimės Barbie. Vis tik didžiausiu favoritu laimėti šį Oskarą dabar laikoma juosta American Fiction, kuri paneigė visas išankstines prognozes ir pelnė net 5 nominacijas šių metų Oskarų ceremonijoje. Tiesa, šioje nominacijoje dar gali nutikti visko, nes teks varžytis tiek su Barbie, tiek su Oppenheimer.
BEST INTERNATIONAL FEATURE
Šioje kategorijoje visi filmai verti dėmesio, tačiau didžiausiu favoritu laimėti laikoma juosta The Zone of Interest. Pasakojimas apie nacio šeimą, kuri gyveno šalia Aušvico, privertė žiūrovus iš viso pasaulio būti prikaustytais prie ekrano. Šis filmas taip pat nominuotas 4 Oskarų kategorijose.
BEST ANIMATED FEATURE
Šioje kategorijoje susigrums du animaciniai filmai: The Boy and the Heron ir Spider-Man: Across the Spider-Verse. Tai bus labai įtemptos lenktynės, tačiau spėčiau, kad apdovanojimą turėtų laimėti Spider-Man. Vien dėl to, jog šis animacinis filmas daug labiau prieinamas ir pasiekiamas mainstream auditorijai.
BEST DOCUMENTRAY FEATURE
Šioje kategorijoje viskas aišku. Apdovanojimą laimės 20 Days in Mariupol dokumentika, kurioje parodomi žiaurūs Rusofašistinės valstybės nusikaltimai prieš Ukrainą.
BEST CINEMATOGRAFY
Kad ir kas belaimėtų šioje kategorijoje, tai bus pirmasis Oskaras vienam iš šių kinematografų. Didžiausiu pretendentu laikomas Hoyte van Hoytema už savo darbą filme Oppenheimer.
BEST EDITING
Dar viena kategorija, kurioje turėtų laimėti Jennifer Lame už savo darbą Oppenheimer. Aš jus perspėjau, Nolan’o juosta susižers ne vieną ir ne du Oskarus.
BEST COSTUME DESIGN
Šis apdovanojimas turėtų nugulti į Jacqueline Durran rankas, už jos darbą filme Barbie. Jos sukurti kostiumai ne tik džiugino akis, bet greičiausiai bus pati populiariausia būsimo Helovino apranga.
BEST HAIR AND MAKEUP
Iš savo septynių nominacijų, filmas Maestro turi daugiausiai šansų laimėti būtent šią. Kazu Hiro ir jo komanda turėjo nelengvą užduotį pasendinti Bradley Cooper bey Carey Mulligan, ir reikia pripažinti, jog jie su šia užduotimi susitvarkė nepriekaištingai.
BEST SOUND
Vėl Oppenheimer. Cristopher Nolan filmai jau ne kartą laimėjo šioje kategorijoje (Inception ir Dunkirk) ir ši sėkmė turėtų būti pakartota ir šiemet.
BEST VISUAL EFFECTS
Netikėtos sėkmės JAV sulaukusi Godzilla Minus One juosta turėtų nugalėti šioje kategorijoje. Turint omenyje, kad šio filmo biudžetas buvo tik 15 milijonų dolerių, tai būtų išties neįtikėtinas pasiekimas.
BEST PRODUCTION DESIGN
Šioje kategorijoje turėtume pamatyti Barbie triumfą. Žiūrovai buvo nukelti į barbių pasaulį, kuriame galėjo patirti nostalgijos jausmą. Šis jausmas ir bus didžiausia šio filmo sėkmė, jei Barbie pavyks nugvelbti šį Oskarą iš savo konkurentų panosės.
BEST ORIGINAL SONG
Dar viena kategorija, kurioje turėtų triumfuoti Barbie, turint omenyje tai, kad nominuotos net dvi dainos iš šio filmo (What Was I Made For ir I’m Just Ken).
BEST ORIGINAL SCORE
Ludwig Goransson garso takelis Oppenheimer juostoje turėtų atnešti dar vieną Oskarą šiam talentingam kompozitoriui. Jis taip pat laimėjo Oskarą 2018 metais už savo darbą filme Black Panther.